Saturday 3 September 2011

eD!Si SyAwAL 2011

Asalamualaikum kepada semua pembaca sekalian...hahaha...kali ni artikel EDISI SYAWAL 2011..hahahah..seronok giler aku nak cerita kat korang..tapi kalau yang bace tu sakit hati maaf la ye...dah takde kaitan kot..

So artikel EDISI SYAWAL ni aku nak menceritakan keindahan menyambut Hari Raya Aidilfitri tahun 2011 ni...seperti yang korang tahu..aku telah bekerja di Austin Heights Sdn Bhd di Johor..Gaji aku takde la tinggi mane..Alhamdulillah lah orang kate tu..boleh sara lagi hidup sebatang kara ni.hahaha.

Apa yang indahnya raya 2011 ni..? hahaha.. ok firstly...aku berbangga tahun ni aku dapat menghadiahkan sepupu sepapat ku sedikit duit raya..untuk tahun pertama  aku menghadiahkan duit raya kepada mereka dengan hasil titik peluh kerja aku dan rezeki dari tuhan tu.

Secondly..dengan tak disangka sangka..insan yang bertakhta dihati ini telah beraya bersama sama aku dipagi raya dan hari raya pertama.wahhh....seronoknya hati ni jangan kate la..tuhan je yang tahu..Y sepatutnya bekerja pada hari raya pertama..tapi tuhan memberikan peluang beraya bersama aku..dia ditugaskan pada shift malam..jadi aku mempelawa Y beraya bersama aku pada hari raya pertama pagi itu..aku pulang bersamanya ke kampung ku pada puasa teakhir..kami buka bersama keluarga besar ku..

DI PAGI RAYA

Aku bangun lewat kerana malam itu aku tidur lewat..Y mengejutku bangun..apabila aku bangun..aku melihat Y menunggu ku di ruang tamu dengan wajah berseri-seri di pagi raya,...terkujat aku diibuatnya...awek aku ke ni...?? hahahah.aku pon pergi mandi macam biasa..selesai mandi aku siap-siap hensem2 la...ade awek..hahaha..bile aku senyum..die masam..aku tanye kenapa..katenya laporr...hahaha..

Rupenye dari pagi lagi die tunggu aku untuk bersarapan dengan aku di pagi hari raya,...huuu...terharunya aku dengan kesetiaan dia..tu yang buat aku makin sayang tu..haha..

Selesai makan..seperti biasa la..sesi bersalaman..huhu..aku memperkenalkan semua makcik makcik aku pada Y..mereka semua setuju..haha..Y pon aku tengok senang je dengan makcik makcik aku..heheh..

Lepas tu..aku bawa dia pergi ke rumah belah ayah aku pulak..kat sini yang aku kurang suke ada mulut2 yang agak agak agak kepoh sikit..aku tak gemar dengan makcik aku tu..mak tam belah ayah..mulut macam C...... so aku buat pekak je la..yang penting atok aku suke dengan bakal bini cucu die ni..cucu kesayangan la katekan..
So petang tu Y balik untuk pergi kerja malam tu..





















Nak dijadikan cerita RAYA KEDUA pulak...bangun dari tidur jam 12.00 tengahari..Y call aku...die kate rindu..aku pon rindu gak..then aku tanye die..bile kitorang nak kawin...secara tiba tiba je aku tanya..die pon jawab tak tahu..an tiba tiba aku ajak dia cari cincin merisik dan pertunangan kami..Y pon terkejut...dan terus setuju..hahaha..lawak giler..aku pon siap2...jumpa ibu n ayah cakap aku nak g JB beli cincin..ibu n ayah pon terkujat...tapi ibu ayah ON je...hahaha..so apa lagi...meroyan la..



Malam ni...3 SEPTEMBER 2011 ibu & ayah aku pergi merisik si jantung hati aku tu kat rumah Y di selancar..hahaha..lega hati aku..aku akan jadi suami tak lama lagi..lepas tu ayah..lepas tu atok..lepas tu........WALLAHUALAM...

Apa pon semua ini kehendak tuhan..tuhan yang mengerakkan aku melaksanakan segala yang telah ditentukan oleh Nya..aku hanya hamba NYA yang menurut perintah..

YA ALLAH..PERMUDAHKAN LAH JODOH KAMI..BERKATILAH HUBUNGAN KAMI..RAHMATI LAH PERSAUDARAAN KAMI..HANYA KAU SAHAJA TUHAN YANG MAHA MENGATAHUI..
Assalamualaikum...thanks to ALLAH s.w.t..ENGKAU LAH SEGALA GALANYA.
Bye  u all...muaahh...

No comments:

Post a Comment