Sunday 1 May 2011

kecewa

asalamualaikum semua...maaf lame tak update blog ni..huhu....sibuk sangat skang ni..dengan kerja..aku rasa dah macam company aku kat tempat kerja aku sekarang ni..semua nya aku uruskan...kerja..pengurusan..accounting..ape lagi..hurmm.......tak pe..sabar je..nak buat macam mana dapat BOSS yang hanya tahu cari kerja je..huhuhu...lebam aku.
lagi pon dari sini aku leh belajar meningkatkan skill pengurusan aku kat company aku lepas ni...huhu..semuanya dalam perancangan yang agak terapi..huhu.tak sabar nak tunggu naik banggunan aku sendiri..hhahaha....semoga ALLAH S.W.T permudahkan segalanya..

so kali ni aku nak cerita kekecewaan aku dalam selama di bulan APRIL ni...macam2 kekecewaan yang aku hadapi..nasib baik la aku ni strength je walaupon aku dah tak tahan sangat sebenarnya...nak buat macam mana..dah tuhan nak letakkan jalan cerita kat aku macam ni..huhu..now aku tengah bercuti sempena hari pekerja 1 MEI 2011..aku amik cuti 4 hari..untuk recovery balik ilmu dan kebatinan aku di Tangkak..rindu aku kat Tangkak dah tak tertahan sangat..tuhan saja yang tahu...so semalam 24 jam aku kat sana..puas aku..

nak dijadikan cerita kekecewaan: ni cerita pasal  adik angkat aku..Lea..aku aritu outstation kat Melaka..so aku ingat nak jumpa die..kebetulan die pon tengah cuti sem..so aku pon deal la nak jumpa..die ok je..
then bile tibe hari nak jumpa..die lak tak leh keluar..then aku suh gak die kuar..die cakap mak tak kasi..then aku tanye..kalau keluar dating ngn bF cam ne..die cakap BF datang amik kat rumah...so aku cakap la aku na g amik kat rumah..die tak bagi lak...ermmmmmm......kecewa aku...dah la lame tak jumpa..

cerita kekecewaan lagi  : masa aku dapat broadband aku ni semula...dia datang kat bengkel aku kat Bangi..so aku plan nak ajak  g lunch sekali la masa dia datang..aku msj hp die ajak g makan sekali..die tak jawab..then bile die sampai kat bengkel aku..rupenye die dengan jantan lain naik kete...
memang sakit hati aku..tapi nak buat macam mana..dia dah tak suke aku...so aku pon buat macam tak kenal je la..hampeh punye pompuan..aku tanye die.dah puas ke buat aku sakit hati..kuar dengan jantan lain depan mata aku...ingat aku heran la..so alasan dia...selagi aku tak ubah perangai aku..die akan tetap keluar dengan mana2 jantan yang die suke....so dalam hati aku cakap : suke hati ko lah...aku dah penat layan ko...

lagi cerita kekecewaan : ni masa aku kat JB la..aku outstation kat sana ngn kawan2 aku..aku dah deal ngn dua gurl ni nak jumpa..kawan2 lame..bese la..bukan selalu aku nk g jumpa diorg..susah sangat2..then...deal la macam biasa..bile aku dah kat sana..si Y ni pulak ntah ape hangin  ntah ngn aku..tetiba nak marah2 aku..terus tak nak jumpa..aku pon pelik..apa masalah ntah..malam semalam tu aku gayut dengan dia ok je..huh...!! kecewa aku..
then deal dengan si F lak..bile aku ajak kuar die cakap die tak ada kat area yang aku stay tu...die g umah makcik die dekat pasir gudang..huu....bengang je aku..then aku nak g sana ambil die..die tak bagi..coz kat sana dekat rumah BF die...hampehhhhhhhhhh.....bertambah kecewa aku..huh!!
last2 aku call kawan lame aku..si A...ajak die kuar..agi best lepak dengan die..huh..!!

kekecewaan punye cerita lagi : ni pasal si J..jujur aku cakap memang aku masih sayang kat dia..tapi die ni orang jauh..so tak percaya sangat kat orang sini..die lepaskan aku atas alasan ade laki dah tunggu die kat sana..then die cakap hujung tahun ni die nak tunang dah...hampeh tol...selama ni aku layan die elok...die layan aku elok2...ape motif die?? dah bagi aku tangkap cintan semula last2 die buat cam ni...aku tak paham la..
last2 die cakap die dah tutup pintu hati die untuk orang sini..dan die tengah cuba untuk menyayangi dan menyintai orang sana..hurrmmmmmm...cukup kecewa aku..

last sekali kekecewaan : ni cite aku dengan seorang yang agak special sikit dalam hidup aku..walaupn tak pernah deal pape ngn die..not couple..not scandal..not friend..not at all..aku pon tak tahu status aku dengan dia..abaikan..
nak dijadikan cerita aku tahu die memang tengah final exam..so aku pon malas la nak kacau die..biar lah die..ape yang aku kecewakan..die langsung tak msj tak call aku dah nak 2 minggu...ermm....mentang2 la aku sibuk outstation je...die pon pesta kat sane...geram aku..aku ni punye la tunggu tiap2 malam...ni jenis aku..memang aku tak mula msj..tp klu org msj..aku layan..

my heart said : hurrmmmmmmmmmm....so sabar je la shabby crazzy dengan setiap kekecewaan kau ni..kau abaikan je la keindahan dunia ni..terus kan perjalanan kau kepada yang MAHA ESA..Tuhan sedang menuggu kau disana..jangan kau lalu jalan yang menghalang kau kepada NYA...lalu lah jalan yang luas terbentang..

so semua ni berlaku dalam bulan 4 ni...aku harap bulan MEI ni memberikan satu kegembiraan pada aku...but i think bulan ni group gunung nak pergi kelantan..naik GUNUNG STONG..huhu...i like its..!!! 
~see u there~

No comments:

Post a Comment