Wednesday 11 May 2011

tekanan

asalamualaikum..sori semua..aku dah jarang update blog ni..sibuk dengan urusan duniawi je,..kelam kabut kadang hidup ni..so aku abaikan mane yang tak penting tu...secara lazim nya..tak perlulah terkejar-kejar kepada duniawi..yang penting jangan lah lupakan akhirat disana nanti..

kali ni aku nak cerita kan bertapa tekanan nya aku pada hari ni...11 MEI 2011.macam-macam yang terjadi..seperti kebiasaan pagi aku ni memang pemalas nak bangun pagi..kalau dikejutkan dengan cara yang betol maka elok lah mood aku pagi tu.kalau salah caranya...memang stok kene maki je la...biasa BOb & oGy selalu kene la pagi-pagi masa kejut aku..hahaha..

Untuk beberapa bulan ni..aku telah ditugaskan oleh Bos aku untuk menjalankan kerja-kerja pemasangan 100 biji unit aircond di UTM Jalan Semarak..Job besar la katekan...so aku kene handle kat sana..tu la bab paling aku malas..bila kerja di dalam site..dari pagi sampai la ke petang dok ngadap muka sama je..
"ko tengok aku..aku tengok dia..die tengok ko..ko tengok die..haaa tengok la sampai lebam"
lepas tu mula la keje nak marah je.

On the way pergi ke site tu..satu benda yang aku paling tak suka bila naik van company bob yang drive..huh..!!! cukup tekanan aku..
macam orang tak pernah bawa kenderaan la..gila..memang tahap cipan..kalau orang tua kata stok peranap van macam ni la gayanye..
aku memang terus putus hangin nak keje la kalau naik van ngn bOb..menci aku..

Sebelom g hari ni..macam biasa aku g breakfast dulu..aku pon makan la nasi lemak + lauk ikan keli cili padi + telur mata + sambal + milo ais...huh..memang nikmat..sedap giler..setel je makan kitorang pon gerak la..
dalam van aku tido je..dah kenyang..pastu nasi lemak lak..memang ngantok la..aku celik je mata dah sampai pintu site...memang laju la si Bob ni drive..
tiba-tiba je Bob sound aku.. "mu g royak ke guard aku nok masuk van anta bare ni.." aku ni dah la tengah mamau..die leh suh aku turun..bengang terus aku..aku pon tutup mata sambung tido...BoB bising kat aku.. "g la cepat nuu....tido jo kojo.."
aku pon turun aku tutup pintu van tu sampai begegar van..

Masa tengah wat keje : si Bob ni sebenarnya nak cuti ari ni..tapi tak dapat...tapi die minta kerja half day..masa time keje..die ni sibuk la nak balik nak balik nak balik..aku jadi bengang..tak jadi kerja aku nak buat..nasib baik la tak banyak..kerja kat UTM ni semua nya tinggi-tinggi...4 tingkat..so nak naik kene pakai scafholding..dah nama Bob.badan besar..so die ni memang jenis penakut naik tempat tinggi..kerja dia bauat casing je la..pahtu membebel cakap orang kerja lambat la..aku dengan oGy ni dok bertarung nyawa kat luar die kat dalam rileks je..pasttu kelam kabut nak balik nak balik..geram aku...cukup tekanan..!!

Satu yang paling aku tak suke waktu keje orang call aku..kalau pasal kerja tak ape..ni cal sibuk nak cakap "i rindu la...i bosan la...i nak dengar suara u la.." hammpehh...!!!  kepada pembaca yang terasa...tolong jangan buat aku tekanan waktu kerja..ok.

On the way nak balik macam biasa la..tekanan aku yang kedua naik van boB drive..bila sampai je kat bengkel..hp die jatuh kat bawah padle clutch van..die nak tekan clutch die suruh aku amik..aku cakap pijak je la..bukan kene pon..last-last die tarik muka kat dengan aku..die cakap "ore supo gini tunggu mapuh baru nok kelih.."
aku buat bodoooo je..g mampus sama kau..
jahat gilerkan aku..hahaaahahahahaha..

then bila dah sampai opis aku ingat si Bob ni betol la nak balik....eh tak rupenye..die sibuk jumpa kerani...nak ejas claim dengan OT die..aduhhh...jantan ni..geram aku..tak pe lah....aku biar dulu..aku pon dah takde mood aku masuk biilik oN laptop cari kerja lain..
lepas tu tak lama lepas tu die pon masuk..die cakap nak tido...pergh...aku berbulu je..tadi beria nak balik..cibai punye jantan...

So MORAL of the story today....sabar je dengan setiap apa yang berlaku..tu semua tuhan nak uji tahap kesabaran dan perangainya..aku pon dengan tabah dan redha nye aku buat bodo je laa...ni semua kerja tuhan..

No comments:

Post a Comment