Thursday 14 July 2011

hidup baru

asalamualaikum semua pembaca..so macam biasa...terlebih dahulu..minta maaf sangat2 sebab tak update blog ni..hehehehe..so what happen at our country now..?? what a such.hahaha..lantak la..x heran la aku..sikit pon x...yang penting aku hidup aman..jiwa aku aman..hahahaha.

so tajuk kali ni...ape die?? HIDUP BARU aku kini..wahhhhh...rasa macam mati hidup semula la..ALHAMDULILLAH tuhan memang the best dan terbaik..aku bersyukur pada mu tuhan memberikan aku sebuah kehidupan yang sempurna bagi aku..

so bulan JULAI 2012 aku dipanggil untuk berkhidmat di sebuah syarikat yang besar di negeri johor.. AUSTIN HEIGHT SDN BHD.  aku amat berbangga dan berbesar hati apabila dapat kerja disini..so permulaan gaji yang agak menarik..aku dengan tanpa segan dan silu nya menjalankan kerja-kerja ku seperti orang lain..

apa yang menarik dan ape yang baru nye???
hahahahahah...rase nye readers semua dah tahu kini aku bersama dengan si Y.. ya...aku sayangkan dia..tuhan letakkan kami berdua cukup serasi dan sempurna..terima kasih Ya Allah.. dekat sini aku memang dekat dengan dia..jadi die dah berjaya dalam kerjaya dia..dah complete aset die..so aku ni la bakal suami die ni baru nak mengorak langkah..cari aset cari semua kelengkapan hidup..

THANKS to GOD memberikan aku peluang dalam mengorak kehidupan yang fana ni & THANKS to Y..kerana memahami aku..



jadi aku bermula kerja disini sorang la..aku dok umah pakcik aku..tak de la jauh mana nak pergi tempat kerja tu..dalam 5 kilometer je la..cume letih sikit la...nak kene bangun awal demi mengelakkan kesesakan jalan raya..so bile dah sangkut kat jem pagi..paham2 je la.

aku pergi kerja pakai kereta Y..so agak malu disini..haha..nak buat cam ne..aku punye dana semua stuck.nak beli moto pon tak dapat..haha,...so bad guys...right..?? so bile Y keje pagi aku la kene hantar dia..sape lagi..takkan jiran sebelah rumah die lak..balik kerja aku jemput..so macam dah kawin kan..laki bini antar g keje..hahahaha..seronok.best..harap ini semua akan berkekalan..hahahaha..

kadang-kadang orang cakap bile selalu bertemu dengan orang tersayang..kita akan selalu gaduh..mula rasa bosan..ya aku ngaku memang tu semua ada..so...aku kene pandai cari idea dan jalan macam mana nak ngelak kan benda ni berlaku pada aku dengan Y..(Y jangan kecik hati tau,i know u read this) so macam2 la kitorang buat..g shopping..g window shopping..then waktu kerja aku dengan Y tak sama..so kat situ ade gab @ jarak la..that Y kitorg tak selalu jumpa la..huhuh..ape aku merepek ni woiii..!!!

so syukur ALHAMDULILLAH...tuhan bagi aku Y yang cukup sempurna pada aku..bukan aku nak menumpang atas kesenangan Y...NO! NO! NO..! aku cume perlukan bantuan dia dalam masa aku nak melangkah kehadapan..tu je..sama-sama membantu dalam perhubungan ni..baru la...sama sama berjaya menuju ke puncak..

INSYALLAH jika di izinkan tuhan..murah rezeki..ada pendapatan lebih..majlis aku dengan Y berlangsung tahun depan.. BILE.....?!?!?!? hahah...wait for me k..   to Y,...kita ada misi kita dalam menuju ke masa hadapan..ingat tuhan tidak menunggu kau...kau perlu mencari tuhan itu..ingat ye Y..

so kali ni..je yang dapat aku cerita kan...see u next time...bubyeee.......!! 
assalamualaikumm

No comments:

Post a Comment