Sunday 11 December 2011

m@jLi$ pErTuN@NG@N ku

Asalamualaikum semua readers..hai hai hai..salam sejahtera semua.. kali ini aku sambung kisah aku lagi..mungkin yang ini ok sikit kot..hehe..setelah pelbagai yang mendatang dalam kehidupan..aku yakin tuhan sayangkan aku.. Perancangan aku untuk bertunang diteruskan atas izin ALLAH s.w.t.. Tanggal 27 NOVEMBER 2011 aku bertunang dengan kekasih hati aku YUHANIFFA vs HAZRUL HANIF.. nama pon nak dekat sama dah..memang jodoh la tu..hehe..so last minit punyer kerja..seminggu lagi aku terkejar kejar buat persiapan untuk majlis pertunangan aku.. ALHAMDULILLAH segalanya dipermudahkan. Majlis start pukul 3 petang dan berakhir 4.30 petang. 























Mesti ramai tertanya tanya bile majlis kenduri.. sebenarnya aku sendiri tak tahu bile nak langsungkan.aku sendiri masih mencri tarikh-tarikh yang sesuai disamping mengumpul harta dan dana dana untuk kenduri itu nanti.. ape pon segala urusan aku serahkan kepada ALLAH s.w.t.DIA yang maha menguruskan..aku hanya melaksanakan sahaja.. ikut skrip tuhan la..Dia yang jadikan kita..jadi Dia juga lah yang menguruskan kita.. Ingatlah..perkahwinan bukan lah atas dasar cinta semata mata..tapi kerana ALLAH s.w.t  semata mata. Menyempurnakan islam tadi tu. Perkahwinan adalah  sebahagian daripada islam.. jadi selesai sahaja hal perkahwinan..ada lagi sebahagian untuk menyempurnakan islam.. iaitu menuntut ilmu..  Ilmu disini terlalu banyak..pergi sekolah pun ilmu.pergi universiti pon ilmu..semua nya ilmu tuhan..baik @ jahat itu semua dari tuhan.. jadi tuhan berikan kita akal fikiran untuk menilai itu semua.. Jadi ilmu disini adalah ilmu untuk di akhirat kelak..adakah anda semua sudah bersedia untuk ke dunia akhirat..?? carilah ilmu yang tahu pangkal hujung nya..baru lah sempurna ilmu tadi itu.. ingat..beramal tanpa ilmu kata Rasullullah s.a.w adalah sia sia.. juga disamakan berilmu tanpa amal juga dikira sia sia.. jadi renung2kan lah..ilmu tuhan ni banyak tak terkata..tak tertulis..ambil lah untuk disisi syariat yang boleh membawa kita kepada ALLAH s.w.t.. sesungguhnya keikhlasan itu adalah satu anugerah ALLAH s.w.t.. See u soon...

No comments:

Post a Comment