Wednesday 23 March 2011

dah berakhir,kini bermula semula

Asalamualaikum semua..dan selamat sejahtera..aku tahu ada yang menantikan aku menulis artikel aku ni..hehehe..tak apa..aku tulis kan special untuk dia.

So now aku dah selesai sesi pembelajaran kat ADTEC SHAH ALAM ni..agak lega juga la.seronok ada..sedih pon ada..final projek aku pon dah berjaya.tapi tak tahu lah..dapat markah berapa.aku dah cuba sedaya upaya aku untuk menjayakan nya..walaupon aku selalu buat hal kat bengkel..datang lambat..datang ikut suka hati aku..bukan itu kemahuan aku..tapi itulah terpaksa jasad aku terima..ALLAH s.w.t yang menggerakkan aku begitu..even setiap masa aku berdoa untuk berubah..hurmm..im so sorry to DIN  & AJAD..macam BOSS selalu cakap..aku ni tak ada komitmen dalam kumpulan.ye..aku terima..

FIRSTLY :  Dalam menuju kejayaan di ADTEC ni..macam-macam aku lalui..KEKECEWAAN DAN KEGAGALAN tak pernah lekang dari sesebuah kehidupan.satu persatu yang mendatang aku hadapi dengan tabah..aku alih kan segalanya kepada satu tumpuan aku : final projek aku..sebulan terakhir aku di sini..ade kegembiraan yang mendatang pada aku..ada kesusahan yang mendatang pada aku..aku terima dengan redha kedua-duanya..tuhan maha mengetahui..

Untuk pengatahuan BOSS..kenapa aku selalu tak masuk pagi..apa aku buat malam-malam? Kenapa aku tak bangun pagi..Boss..jangan sama kan aku dengan orang lain yang Boss kenal..setiap hari pada tengah malam aku bangun memohon kererdhaan daripada tuhan..memohon keampunan kepada tuhan..memohon segalanya apa yang aku mahu kan di akhirat nanti..baru lah aku memohon kejayaan di dunia yang hina ini..itu lah yang aku buat setiap malam sehingga pagi buta..IM SO SORY Boss..dont keep in touch..just tell u.

KECEWA :  So..aku pon buat tak tahu je la dengan keadaan diri aku.malas nak pikir.semakin dekat aku ke penghujung ADTEC semakin banyak yang datang untuk menguji keimanan aku..Seorang gadis..yang tak boleh menerima perjalanan dan cara hidup aku..pergi dari hidup aku.tak pa lah..mungkin tuhan dah letakkan takdir aku dan gadis tu macam ni..aku redha menerimanya..

GEMBIRA & KECEWA  : Then..satu hari aku dapat panggilan dari sape ntah..katanya minta aku datang untuk pemilihan ragbi SUKMA SELANGOR 2011...Wahh..terkujat aku..hati ni melonjak kegembiraan..impian aku cerah kembali..dah 5 tahun aku tak pergi pemilihan SUKMA negeri..dulu main SUKMA Pahang..so aku nekad..aku nak pergi jugak walaupon masa aku dapat panggilan tu aku baru sahaja jejakkan kaki di johor bahru untuk majlis perkahwinan pak cik aku..esok nya aku kene balik KL semula untuk pergi pemilihan itu..hati yang berdebar..semangat yang berkobar-kobar..Pagi keesokkan harinya,jam 10 pagi..aku menerima panggilan dari Pejabat Kesatuan Ragbi Selangor..bertanyakan tentang detail peribadi aku..diakhir perbualan : “saya minta maaf ye hazrul..saya tak perasan i/C  awak dah 23 tahun..untuk sukma tahun ni kami perlukan pelapis 21 tahun kebawah..”    Fuhh..tuhan saja yang tahu kecewanya aku pada masa tu..masa tu jugak hati aku terus berkata..tuhan tak bagi aku main la tu..mungkin ada sebab nya dan hikmah nya..so aku pon redha menerimanya..

SEDIH & KECEWA :  After that..aku tergerak nak msj someone ni..saja tanya khabar..orang ni aku pernah motivasi kan dalam mencari perjalanan kehidupan  yang lebih bagus..so aku harap dia lebih bagus la..bile aku tanya dia kat mana? She said : “now i with my bf get luch together”  aik..aku pelik..bukan ke hari tu die yang beria cakap kat aku dah tak nak ada lelaki dalam hidup dia..so aku tanya lagi..” u have a special boy freind???” the answer : “yess,memang ada..but sebelom ni parent die tak terima i..so now parent dia dah terima semula..”  then i said : “hari tu beria cakap tak nak ada laki dalam hidup u..so now u get back ur boy..hampeh nye uu....!!!  kat mana pendirian hidup u? Kat mana kata-kata u pada i hari tu..??  so at now the answer U CANT LIFE WITHOUT MAN...!!  
i memang tak ada hak pada u..but................huh..ntah la..ikut la u..i takkan ganggu hidup u lagi..”
So aku agak sedih dan kecewa..aku harap kan dia berubah..tapi akhirnya..sama juga..apa yang aku mampu kata..aku tak ada kuasa nak ubah dia..tuhan yang berkuasa akan menggerakkan dia untuk berubah..dan baru lah aku paham masa tu firman ALLAH s.w.t : “aku tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan kaum itu sendiri mengubahnya”  ...............................

HANYA MAMPU TERSENYUM :  the last thing i do before my final project presentation..i discuss about our relation with someone..walaupon benda ni tak ada lah menarik sangat..tapi tujuan hidup kami sama..mencari kerjaya untuk masa depan dan terus maju dalam sukan.she in sport i in sport..so i like heR style..simple..gaya tersendiri..tak tahu lah nak cakap cam ne..but i think dia ade special sikit kat dia ni buat aku nak mendekati dia..hahaha..giler..dari pagi hari present sampai la lagi 2 minit nak present aku msj dia..nak cari ketenangan mulanya..tapi merebak..aku tengok kawan2 aku yang lain masa tu dah tak keruan dah..cuak..aku dok syok layan msj lagi..siap tido lagi kat belakang dalam bilik presentation tu...dunia dunia..huhuh..masa turn aku present tu..aku rasa tak ada apa yang nak di cuak kan..penilai datang untuk menilai sejauh mana kita boleh berinteraksi dengan orang luar dalam memperkenalkan produk keluaran kita sendiri..so..pentas persembahan itu korang yang punya..lantak la korang nak cakap apa pon..diorg hanya mampu menilai..abis je korang present..penilai tu akan tanya sikit..tanya untuk kefahaman diorang dan kefahaman korang sendiri...Tapi yang aku pelik kenapa bila turn team aku..

                              Penilai 1 : tak ada soalan
                              Penilai 2 : errrr....saya pon tak tahu nak tanya apa...
                              Penilai 3 : errmmmm.....sy...sy....sy......kalau saya nak beli ni mahal tak??

Aku hanya mampu tersenyum je..bagus lah diorg dah tak ada idea nak tanya team aku..alhamdulillah..kikikiki..

LASTLY :  At now..aku dah selesai presentation final projek..aku lupekan semua yang berlaku pada masa sebelom aku menghadapi saat penting ni..tuhan itu maha mengatahui..kita minta saja permudahkan urusan kita ni..insyaALLAH tuhan sentiasa mendengar doa-doa hambanya..aku sentiasa bersyukur @ say thanks to GOD dengan apa yang terjadi sebelom & selepas ni..kita tak ada kuasa nak tentukan hidup kita..kita hanya mampu merancang..
tapi ALLAH s.w.t yang menentukan...






Lepas ni aku akan mengangkat kaki keluar dari ADTEC ni..aku akan padam semua memori pahit aku selama 2 tahun aku kat ADTEC ni..tapi apa yang aku tak leh padam satu benda je..KELAB RAGBI ADTEC SHAH ALAM..aku cukup kuat tahun ni menaikkan K.R.A.S...kawan2 yang tak putus2 bagi sokongan dari tepi depan belakang atas bawah..thanks to En.Muhammad Akmal Samsudin @ Coach sebab membuka peluang bermain di serata area Kuala Lumpur ni..thanks juga untuk Zafrel..walaupon kau kecik hati kau besar..untuk Hafiez thanks tak putus-putus bagi idea cemerlang kat aku..dan Izaan Hazwan (natang) thanks..teman terbaik aku dalam team ragbi..teman bila aku susah dan senang..teman utk aku bahan kau..teman segalanya la..senang cite..dan semua player K.R.A.S yang tak putus-putus bagi sokongan..specially  Zafwan anak cik misat..haha..selaku penasihat emergence aku bila penasihat yang ada tak ada idea untuk di suarakan...kikikik..Aku harap korang tak akan putuskan generasi ragbi ni..semoga tuhan memberkati pasukan kita K.R.A.S.....



SO......lepas ni aku akan masuk ke alam kerjaya pula..fuhh..aku tak tahu macam mana aku nak hadapi hidup berkerjaya ini..sebelom ni hanya hidup dalam sukan..huhuhu...biar tuhan saja yang tentukan perjalanan hidup aku..aku hanya mampu meminta yang terbaik dalam hidup aku..hari ni aku pergi apply kat dua tempat yang mungkin sukar untuk aku buat keputusan jika kedua-duanya menerima aku..OYL SDN BHD dan PROPEL BERHAD..2 syarikat yang besar di Malaysia..so aku harap masa depan aku kat salah satu syarikat ni..hah..thanks ALLAH s.w.t..
Kau lah tuhan pengatur sekalian alam..

Aku berterima kasih sangat pada BOSS Mr.tharmindran..even die ni macam sempoi & suke hati die je nak buat apa..aku masih hormat dia sebagai ketua bahagian aku..dia dah banyak cover line aku kat ADTEC ni..thanks Boss..dont worry..after this i will wake up early morning...then call u early morning every day..hahaha...so last word i hope..pembaca paham apa yang aku tulis..tak paham..tanye k..!!
SEE U LATER in “MY PROPOSAL (K.K.D)” cooming soon.......

3 comments:

  1. xpela..jgn sedih k..yg lps biarkn lps jgn dikenang kembali..lgpun bunga bkn sekuntum..sorang yg g msih ramai lg yg ade diluar sana mnnti...cuma nk pesan bler da hbs study ni jgn la luper kngn2 yg blh dikatakn istimewa..xsemua yg kite lalui kat adtec ni perit n pahit kan??so jgn la membenci tempat yg telah beri kita byk ilmu ni...huhu..yg penting mr shabby haruslah sucdes n happy selalu..elakkan stress ni hehe..n jgn luperkn mr ezec jarule ni yek...walaupun xde mkna ape2 ckup la sekdr mengingati ku hik3..

    ReplyDelete
  2. Songkok, jangan risau attendance ko tu dah diokkan. Just take care masa OJT dan seterusnya...Ingat selalu upgrade your skill...aim for better things..pastu jangan terlalu berfalsafah.kamu nie masih muda...boleh buat banyak bende...u are young...i masih utang thumbdrive dgn u....masa ko antar i kan pulang balik sebab ada gambo2 ko dgn mangkuk2 yg piknik kat gabai....anyway good luck....anything call me...masih tak dapat surat OYL...

    ReplyDelete
  3. ok boss...boss jgn risau..sy sentiasa akan dengar cakap bos..boss i bukan terlalu berfalsafah..kadang2 hidup ni perlu kan ketenangan yang out level..u dont wory...apa-apa..i akan cari u boss..
    pasal thumdrive tu...ermm..nanti jumpa u rasa u nak pulangkan u pulang la..haha..
    thanks a lots bos...i will miss u so much....

    ReplyDelete