Sunday 27 March 2011

pengsan @ pitam...???

Asalamualaikum semua..huhu..sepatutnye ni aritikel untuk MY PROPOSAL..but...ade sesuatu yang lebih menarik untuk dikongsikan bersama..hehe..lawak ada..sedih ada..sakit hati ada..gumbira pon ada..semua ada..hehehe

Nak dijadikan cerita..26 & 27 Mac 2011 aku telah pergi ke Kejohanan Ragbi Jemputan UKM 10’s..aku main untuk team X-SAAS..di invite melalui coach aku Kumal..then team manager oleh Ayis rakan sepasukan ketika bermain dengan SDAR LIONS..agak menarik..event yang aku nanti2kan..tahun lepas aku main bawa team sendiri SERUC..so invitation aku n kawan-kawan lain.bawa mai dari segamat..so far...tahun lepas main sampai separuh akhir SHEILD..untuk tahun ni..tak tahu lagi..kini aku dapat join UKM 10’s 2011..
so..set mind for perform the best..

So aku tak nak cerita panjang la..sepanjang kejohanan ni..aku main last back..tapi kadang2 main untuk line jugak la..aku sendiri pelik..kenapa game kali ni aku xleh nak perform main last back..aku sendiri mencari-cari jawapan tu..banyak mistake kat aku..tak tahu lah..then..aku terus mencuba dan terus mencuba..

Sehinggalah tiba diperingkat separuh akhir kategori Plate..tak sangka aku..strenght tak strenght team aku ni leh jugak naik kat Plate..aku direhatkan seketika sebab Ganu (izaan) gantikan tempat aku..main punya main..masa tu tak silap aku..X-SAAS  vs  MACROBA kot.aku pon lupe..heavy game juga laa..dua-dua  strenght..sampai la dah dapat try...7 – 0..ada harapan untuk menang.. J

Separuh masa kedua aku dimasukkan mengantikan tempat outside line..aku tersenyum..mungkin ini peluang untuk aku pergi out run..haha.so aku bermain la macam biasa..sampai satu part tu aku buat mistake..aku nak interstep bola tu..then bola tu knock-ON..so reff bloww faul aku..
masa tu Ayis marah aku.. “jangan buat macam tu..rugi..!!”  
aku mengangguk paham..bila openen dah on game..aku pon pergi lah nak takcle mamat yang pegang bola ni...
bila aku tackle je .......................................................tutt...................................................................................tutt................................................................................................tutt.................................tuuttttttttt............................................
(aku langsung tak tahu apa yang berlaku,sehinggalah aku sedar aku berada di tepi padang dalam keadaan terbaring..)

Series memang aku tak tahu apa yang berlaku kat aku masa tu..diorang kata aku pengsan masa tu..aku ingat mungkin cuaca panas sangat..game pukul 3 kot..matahari terpacak..huhuhu..tak pernah aku alami situasi macam ni..then aku dapat berita team aku menang..alhamdulillah..rezeki kitorang masuk final Plate..so semasa breiffing kat tepi padang..teamate lain semua tanya kenapa dengan aku..aku just boleh jawab “aku tahu apa yang terjadi..series..!!”  diorang ketawakan aku..then aku terus ambil hp aku..msj Doktor Personal aku..aku tanye kenapa aku jadi tak ingat apa yang berlaku..so the answer  “u langgar mamat tu..kepala u terhentak pada sesuatu yang keras..otak u bergegar..dengan faktor badan u yang kurang air..ur body akan down terus..tambahan cuaca panas terik juga faktor u pengsan...”  so baru aku paham.. sampai lah disaat aku menulis blog ni..aku masih mencari jawapan apa yang berlaku dipadang petang tadi..

Semasa aku hasilkan blog ni, aku dah ok lepas recovery all my memory ..harap-harap ok la..walaupon aku masih blurr blurr lagi..aku masih boleh berfikir.hehehe..thanks ALLAH s.w.t atas segalanya..team aku kalah dengan team Sukma Terengganu di Final Plate...so dapt jugak la Naib Johan Plate..ok la tu..ade medal..tapi aku tak sempat nak tangkap gambar medal nak letak kat sini..sorry geng..heheh...then masa nak balik tu aku mencari sesuatu yang amat penting bagi aku..boot adidas predator aku..fuhhh...hilang...!!! aku just mampu tersenyum..kasut aku tu dah koyak sikit..kenapalah pencuri tu nak jugak..heheh..so apa yang aku leh katakan..DIA dah bagi aku medal ni so DIA ambil balik kasut aku tu..hurmm...aku redha je la...

So for all readers..enjoy ur life..wassalam..

No comments:

Post a Comment