Tuesday 15 March 2011

~hadir semula~

Salam semua..tanggal 9 mac 2011..satu yang tak disangka berlaku..dengan kekuasaan Allah s.w.t telah menemukan aku dengan seseorang yang pernah aku benci..yang pernah aku buang dari hidup aku dan tak kan pernah aku jumpa lepas ni..tapi Tuhan tu maha berkuasa..Dia menemukan semula dengan insan tersebut..Kalau nak di ikutkan memang panjang cerita aku dengan gurl ni.masuk tahun 2011 ni dah 9 tahun aku lupekan dia..tak pernah ada dalam hidup aku selama tu..

Aku hampir tak kenal bila dia add facebook aku..aku ingat awek mana lah nak berkenalan dengan aku.ahakss...then bila aku perhatikan muke die elok-elok..teliti elok-elok..ooohhhhh..my god..she! tak apa lah..aku hanya tersenyum saja.sebab beberapa hari lepas..dia hadir dalam mimpi aku..so aku tak terkujat sangat la..hehe..tergerak dalam hati aku..mungkin pertemuan kali ni ada sebab nya..so aku pon buat selamber je la..

Aku pon layan je la chat dengan dia..oh ya..apa yang aku tahu tentang gurl ni..dia ni dah kawin dulu.dah anak sorang pon..so aku pon pelik gak la..dia berbual ngn aku macam dia ni tak ada laki..aku pon malas nak tanye la..melayan je..sampai la satu hari tu aku tergerak nak tanya..then u know what the answer?? She was divorce..oh my god!! Agak tekujat gak la aku..tapi tak pe..tu semua ketentuan Tuhan..aku hanya mampu simpati je..

So kitorang pon berbual panjang..semalaman..seharian di chat ym..masing2 dengan cerita tersendiri..dan masa tu lah aku tahu kenapa Tuhan temukan aku dan dia semula..Dia memberitahu kebenaran cerita 9 tahun dulu atas apa yang terjadi pada aku dan dia keluarga aku dan keluarga dia.ohh..aku bersyukur sangat pada Tuhan akhirnya aku tahu juga kebenaran..alhamdulillah..

Kini aku kembali berkawan semula dengan dia..aku kaji selidik gurl ni dalam-dalam..alhamdulillah..rezeki dia cukup murah..kini dia sudah senang dengan kerjaya dia..menjadi wanita yang berjaya dalam hidup dia..syukur lah..aku je yang masih belom berjaya dalam kerjaya..mudah-mudahan Tuhan murahkan rezeki aku..insyaAllah.

Walaupon gurl ni hadir dalam hidup aku tanpa di duga..tapi cukup lah sekadar aku tahu kebenaran kisah lampau aku dengan dia..9 tahun dulu lah yang membuatkan aku tegak berdiri di sini..aku bersyukur sangat apa yang terjadi kepada kitorang 9 tahun dulu..ia mengajar aku dan dia erti kehidupan sebenar..mengajar mengenali dunia yang hina ini..apa yang aku harapkan pertemuan kali ni ada lagi hikmah yang lebih besar..segala-galanya hanya Tuhan sahaja yang tahu..DIA lah yang menguruskan segalanya.

1 comment:

  1. Insya-ALLAH jodoh kamu tu dah sampai...good luck bro....take care.. Bila wat OJT please be punctual.......

    ReplyDelete