Thursday 24 February 2011

seorang lelaki yang masih mencari diri sendiri

hari ni 25 februari 2011 jam 1.22 a.m..aku menulis catatan ini..


lepas julia marah aku..aku tersentak..thanks julia kerana membuat aku tersedar dari kehidupan yang penuh pancaroba ini...bukan aku tak pernah sedar dari kehidupan ini..dah terlebih sedar..tapi disebabkan nafsu yang membuak aku masih lagi mencari kehidupan di dunia yang tak ada apa-apa ni...aku sendiri tak tahu apa kemahuan hati aku ni..ntah la..sukar untuk aku tafsirkan dalam hati aku ni..hari ni aku dengar sendiri dari mulut roomate aku qayum..dia sound aku..ko ni betol buaya..tak pernah cukup apa yang ada..ko nak apa lagi..awek ko dah ada cun2 lagi..kenapa ko nak gak budak2 adtec ni..ape lagi yang tak cukup...SERIES memang aku terasa apa dia cakap..bukan aku nak bangga aku ni ade ramai awek..tapi aku sendiri tak tahu siapa dihati aku ni..ramai sangat la yang dah datang dalam hati aku ni..tapi semua ya seketika..tak ada yang kekal..semua nya sama...aku kadang2 mengkaji jugak...kenapa jadi macam ni dalam setiap hubungan aku..aku sedih..tapi aku sendiri dah ada jawapan nya..cume aku ni je yang bodoh tak nak ikut jalan tu..kalau aku ikut kompom semua nya takkan jadi macam ni..macam mana aku nak ubah diri aku ni..aku tak tahu nak minta tolong sapa dah..tuhan je yang leh tolong aku..tapi tempat yang aku leh pergi untuk aku kembali semula aku tahu..cume kaki ni masih tak nak pergi lagi.ntah la..


tiap-tiap malam aku merenung masa depan aku..merenung apakah yang akan terjadi lepas ni..dan timbul satu persoalan "bila aku nak mati....?" setiap hari aku berzikir setiap hari aku berdoa setiap hari aku bertanya pada tuhan..apakah yang Kau berikan pada ku..terlalu berat dugaan yang Kau berikan pada aku..aku tak daya nak menanggung semua ni...kenapa Kau jadikan aku sebegini didunia Mu ini..aku hamba Mu yang lemah Ya Allah..aku tak sanggup nak hadapi ini semua..Kau yang menggerakkan aku dalam melakukan segalanya.Tiada kuasa aku untuk menafikan segalanya..


Aku memang tak paham semuanya..aku tak faham dengan diri aku sendiri..semuanya yang kat dunia ni aku dah dapat..dan dah terlepas pon semua nya...apa lagi aku nak..ape lagi yang aku cari..aku pon faham..ak jadi bengong..bengong sangat2...kenapa aku jadi macam ni..padahal jalan dah ada didepan mata..kenapa aku tak ikut jalan tu..kenapa ya allah..Aku merayu pada mu Ya Allah..jauhkan lah aku dari segala yang membinasakan aku Ya Allah..


Bile la aku nak abis belajar..aku dah fedup dengan keadaan di sini..aku memang tak suke dah dok kat sini..aku nak kehidupan baru..aku dah fedup..hanya ada bebrapa bulan lagi untuk aku meneruskan sisa-sisa kehidupan kat tempat aku belajar ni,...kalau ikut aku memang aku tak nak dok sini lagi..aku nak pergi ke suatu tempat yang boleh aku kembali kepada diriku yang sebenar....tolong la aku Ya Allah...

No comments:

Post a Comment